Friday, October 20, 2017

Negaraku

Mereka ini semuanya Melayu. Tidak kira dari mana asal usulnya. Jika mereka datang balik dengan gaya ini, [foto bawah] kita pasti hairan. Tapi anak muda khususnya yang glamer di panggil artis lagi nampak lebih sewel dari orang Melayu zaman dulu. Cumanya, orang zaman sekarang tak boleh di tegur.  SEMUA FOTO DLM BLOG INI HANYA HIASAN. TIADA KENA MENGENA DANGAN KANDUNGAN BLOG.



Dulu tak pandai, dijemputnya mat salleh, konon mat salleh lagi bagus. Sekarang ni yang level kaldai dilantik oleh baghal untuk jadi pemimpin. Yang bijak sikit dari dia, di buang terus ke dalam longkang. Ini budaya Melayu yang tidak boleh diubah. Betul la kata Melayu tidak akan hilang didunia. Khasnya budaya mereka.



Budaya ini tidak perlu diperinci, kita semua sedar  kecuali mereka yang sudi 'terima dan tenguk' kemelut ini. Nak kata macam mana dah sebab yg tenguk itu orang berada!   Tak perlu sekolah tinggi, tak perlu buat kajian. Dalam internet semua maklumat terpampang, hanya tunggu untuk kita baca. Baca kisah Pejuang Bangsa Negeri Sembilan ni.

Minggu ini [Nov 2017] individu yang mengakui keturunan sultan Melaka pulak ungkit parti beliau tubuhkan ITM dan bawak masuk pelajar lembab yg bila berjaya, tidak sedar diri.

Kita semua simpati dengan anak-anak dan isteri mereka yang sama-sama tanggung malu atas kenyataan seperti ini dan juga perbuatan mereka itu yang lebih teruk dari pengkhianat bangsa. Semoga Allah buka hati mereka dan beri mereka hidayah untuk kembali kepada ugama Islam.

Menuju 2020, kadar rasuah masih kritikal. kedudukan Msia dlm index rasuah memalukan khusus bila ada muka-muka yang tidak tahu malu manakala kes besar jadi tajuk utama.

Hari ini, Kedudukan orang Melayu  semakin goyah. Jenayah negara semakin tinggi.  Apa yang ada pun hampir habis  tergadai. Tanah orang Melayu habis di rembat.



Angkara siapakah ini? Mereka jawablah sendiri. Saya hanya boleh lihat dan doa.

Sebagai bekas anggota keselamatan, saya rasa amat simpati ke atas balu2 mereka serta anak-anak yatim yang di tinggalkan. Kjaan atau parti politik atau Jab Kebajikan dtg hanya 'bila perlu'. 


Pemimpin dan penyokong tegar mereka lupa langsung perjuangan orang-orang dulu menentang kominis. Tup tup mereka berkawan pula dengan musuh kita untuk hancurkan negara dlm bentuk yang lain.

Apa lagi kepada bekas-bekas guru yang berhempas pulas mendidik anak-anak murid mereka, kepada jururawat dan doktor yang sedaya upaya selamatkan nyawa, dan kpd semua rakyat Msia yg berusaha dlm pelbagai bidang.



Tidak kira bangsa dan ugama, semua telah bekerja kuat.

Angkara siapa kita jadi begini? Ringkasnya ada dua...yang meminta dan yang memberi. Negara jadi kucar kacir.


Terkini kita terkejut dengan adanya 9 ekor naga di Malaysia  dan  Indonesia.  Ini berita menyedihkan kita kerana pihak berkuasa  turut meminta maklumat dari PPIM, walhal mereka dan  KDN sepatutnya lebih tahu tentang hal ini.


Tidak kira apa bangsa, semua ibu bapa dari setiap bangsa mengharap anak mereka berjaya. Tapi 9 ekor naga ini membawa anak muda menyertai kongsi gelap, aktif dalam jenayah, buka kedai along, kedai judi, jual arak, pelacor dan mcm2 aktiviti yg tidak bermoral. 





SEMUA FOTO DALAM BLOG INI TIADA KAITAN DENGAN PENULISAN INI. IA HANYA HIASAN YG DI CEDUK DARI MEDIA AWAM.