Sunday, November 20, 2011

REFLEKSOLOGI 1 RESDUNG

Dulu aku belajar benda ni, sampai hari ini aku amalkan. Pernah sekali masa baru lepas belajar, aku diminta urut kaki kawan aku. Dia ni tak habih habih selsema.

Nak jadi cerita, bila aku pegang jari jari kaki dia, dia meraung kesakitan. Aku terus cakap ngko ni ada resdung! kalu tak silap laaa! dia sengeh sengeh jer tak percaya kat aku.

Besuknya masa aku tengah lepak lepak  dengan dia.....dia dah macam nak pengsan. Aku terus call bini dia, dan kami jumpa di klinik. Doktor yang periksa dia terus refer ke spital berdekatan. Hari yg sama juga doktor bedah dia sebab resdung dia dah pada tahap maksima.

Tiga hari lepas tu dia discaj.

Memang refleksologi ni hebat bagi yg mengetahui.

Semua hujung hujung jari kaki kecuali ibu jari ada kaitan dengan resdung. Kalau sakit tu, mungkin itu tanda ada resdung.